jump to navigation

Mancing January 8, 2009

Posted by superwid in Jalan.
trackback

Saya suka naik bis, kalau ada kesempatan bepergian saya memilih bis sebagai alat transportasi. Bis ekonomi atau jika sedang mendapatkan pesangon sesekali naik kelas patas. Apabila keadaan ekonomi tidak memungkinkan terpaksalah kereta api kelas ekonomi saya gunakan.

Entah mengapa dengan angkutan kelas ekonomi saya merasa lebih senang. Duduk (kadang sering berdiri) bersama orang-orang dengan tingkat ekonomi yang pas-pasan itu jauh lebih menyenangkan daripada duduk bersama kaum elit di kelas eksekutif. Banyak pelajaran hidup yang bisa diambil dari penumpang angkutan kelas ekonomi itu. Kalau beruntung kadang bisa mendapatkan kesempatan emas duduk bareng ayam dan kambing. Dengan penumpang kelas eksekutif kebanyakan saya akan diperdengarkan tentang berbagai kesuksesan dan kenikmatan hidup yang kadang membuat saya lupa dan mabuk kepayang. Anggur merah yang sering memabukkan diri saja saya anggap belum seberapa… dahsyatnya.

Jadi perjalanan lebih dari 10 jam dengan pesawat saat itu saya sudah membayangkan akan terasa sangat membosankan. Penumpang bis atau kereta api kelas ekonomi jarang mendapat kesempatan bepergian dengan pesawat, jadi saya sudah was-was akan mendapat ceramah tentang indahnya hidup saat di pesawat nanti. Selama 10 jam!

1 jam pertama terasa membosankan mendengar obrolan orang-orang di dalam pesawat, selanjutnya..

Penumpang Pesawat (PP) : Tampang ente suntuk bener, nape?
Saya (S) : Nggak ada, lagi ngantuk saja.

Sambil membuat ekspresi mengantuk yang dipaksakan saya berusaha meyakinkan salah seorang penumpang yang sok akrab ini. Gendang telinga saya sudah mirip kendang dangdut gara-gara mendengarkan obrolan rumit khas kaum elit. Tung tung gendang dut..

PP : Kagak mungkin, tampang ente menunjukkan suatu ekspresi nyang diluar kewajaran. Pasti ente ade masalah. Ente seret rejeki kan, susah jodoh?
S : Nggak Pak, rejeki saya masih mengalir dari orangtua, seret atau tidaknya rejeki saya ya tergantung orangtua saya. Kalau masalah jodoh, mungkin sudah suratan takdir seperti ini. Pilu..
PP : Tampang ente ini menunjukkan aura kegelapan, penuh kemelaratan dan penderitaan cinta. Weton ente ape? Udah bikin selametan? Udah diruwat? Udah nanggap wayang? Udah nyoba REG PRIMBON?
S : Nggak punya pulsa Pak, kalo Bapak-nya mau nyumbang pulsa boleh saya coba.
PP : Hus, kagak boleh. Ntu namanye syirik. Dilaknat Allah.
S : Loh, Bapak-nya kan yang memberikan ide?
PP : Oh iye ye, ane latah, soalnya banyak kayak begituan di tipi-tipi. Sesuai perkembangan jaman kan ane kudu mengikuti tren nyang ade di masyarakat.

Ada beberapa hal yang membuat saya tertarik akan pribadi orang ini. Kelihatannya saya bisa belajar banyak dari orang seperti ini. Tampangnya menunjukkan aura kebijaksanaan. Dan semoga saja anaknya bernama Aura Kasih. Jika benar, saya tidak berkeberatan untuk dijadikan mantunya.

PP : Ente masih sekolah ape udah kerja?
S : Masih kuliah Pak.
PP : Dimane? Semester berape?
S : Di salah satu perguruan tinggi negeri di Jogjakarta. Sudah semester 9 menginjak 10.
PP : Nah kan, bener kan ane. Aura ente ini menunjukkan kesedihan. Tu, udah semester segitu belum lulus.
S : Saya kebanyakan main ini Pak, pengin belajar tentang hidup.
PP : Wah, tidak menyangka ane kalau anak muda kayak ente ini udah ingin belajar tentang hidup. Memang belajar itu kagak harus di sekolah ato di kampus. Belajar bisa di mana aje, tergantung dari bagaimana kite bisa ngambil pelajaran dari setiap hal nyang kite lakuin.

Kalau saya mengatakan belajar tentang hidup, itu di luar kesadaran saya. Diri saya yang lain yang mengatakan. Saya tidak sebijaksana itu. Mungkin saat itu sedang ada jin islam yang kesasar melintas di depan saya sehingga menggerakkan lidah saya mengatakan hal seperti itu.

PP : Nggak apa-apa ente belum lulus, itu penting tapi bukan nyang paling penting. Nyang paling penting itu ente punya tujuan hidup nyang pasti. Jangan mengikuti arus di sekitar ente. Kalau ente ikut arus saja, ente cuma akan jadi sebutir pasir di hamparan gurun, buih di tengah lautan. Ente kudu mewujudkan tujuan hidup ente meskipun banyak tantangannya. Orang nyang kagak punya tujuan idup itu sama aje kayak jombie.
S : Zombie kali Pak. Wah, omongan Bapak ini kelihatannya mengandung makna yang sangat berat dan mendalam. Bapak ini filosuf ya? Muridnya Plato? Temennya Aristoteles?
PP : Walah lah, ane ini SMP aje kagak lulus, keburu DO gara-gara telat bayar uang sekolah. Nasib anak petani ya mentok-mentoknya jadi petani. Tapi ane nggak mau jadi petani, jiwa ane kagak cocok jadi petani. Tangan halus ane ini kagak patut megang pacul.
S : Lha trus Bapak ini kerjanya apa?
PP : Ane ini tukang mancing. Kerjannya ya mancing. Meskipun hasilnya kagak seberape nyang penting ane seneng. Kagak ada tekanan. Hidup cuma sekali, jadi kita hidup kudu sesuai dengan keinginan kita.
S : Oh ya? Kalau begitu saya pengin belajar mancing dari Bapak boleh?

Saya suka mancing, tapi ilmunya tidak ada. Ilmu memancing sangat bermanfaat untuk bertahan hidup. Kalau satu saat saya tersesat di pulau di tengah samudera lepas bisa saya manfaatkan ilmu mancing ini. Sungguh kebetulan yang betulan saya bisa bertemu tukang mancing. Bisa menimba ilmu mancing.

PP : Ente mau ane ajarin gimane caranye mancing?
S : Boleh Pak, saya ini bosan mendengarkan obrolan penumpang lain di pesawat ini.
PP : Hus, ente ini nguping pembicaraan orang-orang ya?
S : Bukannya nguping Pak, tapi kalau volume pembicaraan mereka di antara 20-20.000 Hz dengan tingkat kebisingan melebihi 80 dB mau tidak mau telinga saya yang sensitif ini turut mendengar. Kalau telinga ini seperti mulut, bisa ditutup, mungkin tidak akan saya dengarkan obrolan mereka Pak.
PP : Oh iye ye, kenapa Tuhan menciptakan telinga seperti ini ye? Nanti ane cari tau jawabnya kalo ane mancing lagi. Buat bahan perenungan. Ya udah, ane akan nurunin ilmu mancing kepada ente. Tapi inget, jangan motong pembicaraan ane. Ane pake aturan Nabi Khidir pas ngajarin Nabi Musa. Kalo ente motong pembicaraan ane, ente bakal kena talak tiga langsung, kagak bakal ane turunin ilmu ane. Setuju?
S : Oke!
PP : Jadi begini

Sebagai preambule alias mukadimah ane tegaskan di sini, memancing adalah suatu seni. Jadi kite kagak bisa nglakuin perhitungan ilmiah dan matematis. Karena keberhasilan bergantung pada banyak hal, terutama pada ikan itu ndiri.

Ikan yang pancing di sini kagak bakal ngeliat tampang kite, status kite, pangkat kite, harta kite, kecuali ikan-ikan yang matre. Kalo ketemu ikan matre kagak usah diladenin deh, suka ngisep darah. Kayak pampir. Bisa anemia ente, sekarang biaya berobat mahal. Punya askeskin kadang juga kagak ngebantu. Kebanyakan ikan ntu ngeliatnya umpan, baik cara ngidanginnya maupun aromanya.

Sekarang masuk ke inti permasalahannye. Ente kagak perlu puasa 40 hari 40 malem. Kagak perlu pake menyan ato kembang setaman apalagi motong ayam cemani. Dengerin aja, jangan komentar.

Pertama kalo mau mancing, ente kudu modal. Jangan pinjem! Nanti hasil pancingan ente kagak barokah. Paling nggak ente kudu punya joran, senar ama mata kailnya. Untuk spesifikasi alat pancing ini ente juga kudu nyesuein ama ikan nyang pengin ente pancing. Kalau ente cuma mau mancing ikan wader segede telunjuk jari ente pake joran, senar dan mata kail yang sesuai, yang wajar-wajar aje. Ya sebenernya kagak masalah kalau ente mau make joran nyang harganya gila-gilaan, senar nyang kuat sama mata kail dari emas. Tapi itu kan kagak perlu, itu sia-sia, dan perbuatan yang sia-sia itu tidak disukai Allah. Kalo mancing wader cukup pake joran dari bambu, pake senar layangan juga bisa, kailnya nyang biasa aje, nyang 500 perak dapet 10 biji.

Kecuali kalau ente mau mancing paus, alat pancing ente kudu yang bonafid. Nyang jorannya kuat, boleh dari platina kalo ente sanggup nebusnya, senarnya yahud trus mata kailnya musti jempolan, bertahtakan berlian juga silakan. Jangan pake nyang ecek-ecek, sekali sambar rusak ente punya pancingan. Salah-salah ente bisa ikut kecebur di laut jadi santapan ubur-ubur. Almarhum dah ente.

Jangan lupa juga ma umpannya, umpan ini penting banget dalam dunia pemancingan. Sesuein umpan ma ikan nyang kite incer. Kalo ente mau mancing ikan hiu pake umpan ikan nyang seger, jangan yang diasinin. Air laut udah asin, nanti ikan hiunya kagak napsu. Kalo bisa ikan-nya yang diasam-manis atau dimasak saos tiram. Dijamin umpan ente akan memikat hati banyak hiu. Jangan sekali-kali pake umpan lumut, apalagi lumut di bak kamar mandi ente. Udah kecampur kaporit. Ikan hiu kagak doyan makanan murah, ikan spesial musti pake umpan nyang spesial pula. Beda kalo ente mau mancing ikan lele, pake cacing kampung juga bisa dapet.

Selanjutnya ente juga mesti tau, ente tu mau mancing ikan apa. Kalau mau mancing ikan piranha, ente kudu terbang ke Brasil sono, ke Kali Amajon. Cari di Selokan Mataram sampe bulu ketek ente gondrong juga kagak bakalan dapet, kecuali kalo ente pesen Ronaldinho suruh bawain ikan piranha dari Amrik sono trus dilepasin di Selokan. Itu juga kalo Piranhanya betah di Selokan kagak keburu bunuh diri gara-gara depresi. Jangan sekali-kali ente mancing di comberan keculai kalo ente emang niat cari sepatu butut.

Ntu tadi untuk tahapan persiapannya, sekarang masuk ke dalam proses mancingnya.

Dalam melempar kail, ente musti punya perhitungan nyang tepat. Jangan nglemparin kail di tepian, nyang aernya cuma sedalem telunjuk. Di situ cuma ada ikan wader segede telunjuk bayi. Kalo pas sial kail ente bisa nyangkut juga di jemuran. Ente bisa di cap kriminil, maling pakaian. Kagak elit bener. Lemparin ditengah ato di tempat-tempat strategis, biasanya nyang banyak tanemannya. Tapi ya itu kalo mau nglempar ke tengah butuh tenaga nyang gede dan kalo mau nglempar ke tempat strategis, ente musti siap-siap kalo kail ente nyangkut di taneman ato ranting pohon. Kalo kagak selamet terpaksanya ente kudu ngerelain senar ente diputus. Tapi kans ente buat ngedapetin ikan yang besar bakal lebih gede juga. Pengorbanan cuy, ade resiko nyang mesti kite tebus untuk ngedapetin sesuatu. Semakin berharga sesuatu nyang pengen kite tebus ya semakin gede resikonye.

Kemudian nyang paling sulit di sini adalah nunggu. Kalo ente terburu-buru dijamin ente kagak bakalan dapet ikan nyang ente penginin. Kalo mau instan ya cari aja ikan di pasar, tapi ente kagak bakal ngerasain gimana nikmatnya dapet ikan hasil pancingan sendiri. Kagak bakalan ada kepuasan batin.

Sembari nunggu ente bisa berkhayal, tapi jangan berkhayal jorok. Nanti ente kagak jadi mancing malah nyari tempat sepi di pojokan. Jangan ngayal jorok!

Nah begitu ntu ikan dah ngigit umpan ente, giliran usaha ente narik senar pancingan ente. Kalo umpan ente udah dimakan tapi ente diem aja ya jangan ngarep bakal dapet ikan, bisa-bisa pancingan ente ikut kebawa ntu ikan ke aer. Malah tekor deh ente. Ente musti narik senar itu dengan pasti, dengan segenap jiwa raga, sepenuh hati. Curahkan seluruh perhatian ente pada pancingan ente. Jangan ngelirik kanan kiri. Ada Kinoshita Ayumi lagi nari telanjang pun biarin aje, jangan dipeduliin, inget : umpan ente udah dimakan! Kalo ente kagak mengambil kesempatan ini ente musti usaha lagi. Masang umpan lagi, nglempar kail lagi, nunggu lagi. Sukur-sukur kalo ada ikan nyang iseng makan umpan ente lagi, kalo kagak ya nggak cuma bulu ketek ente nyang gondrong, gigi ente juga gondrong, malahan beranak pinak.

Kalo ente udah pake pancingan buat mancing ikan gurameh tapi dapetnya justru lele, lepasin aja ntu lele. Fokus pada target ente, ente kudu ikhlas rela nglepasin tu lele. Tu lele bukan jatah ente! Tunggu aja gurameh nyamber umpan ente.

Sebenernya ente juga bisa aja masang beberapa pancingan, tapi ente kagak bisa fokus pada satu pancingan. Ngelakuin sesuatu ntu kudu fokus pada satu kerjaan aja, jangan ngerjain banyak kerjaan sekaligus, hasilnya kagak bakalan maksimal. Ente bisa nyesel sendiri.

Lepas dari itu semua, pengalaman bakal nambah pengetahuan ente. Semakin sering ente mancing, ente akan semakin apal gimana tipe-tipe ikan. Teori itu kagak ada gunanya kalo kagak dipraktekin. Bahkan banyak tukang mancing yang kagak dapet teori tapi sering praktek bisa berhasil. Kalo sering gagal ya itu kagak masalah. Kegagalan itu kan keberhasilan yang gagal.

Kalo udah berkali-kali ente mancing tapi kagak dapet-dapet juga ya emang nasib ente jelek. Kudu diruwat, pake nanggap wayang.

Dunia ini luas. Kalo ente mancingnya di sini-sini aja ya ente cuma bakal kenal ikan lokal, produksi domestik doang. Kalo mancing produk lokal lagak dapet-dapet ya kembangkan ruang jelajah ente. Ente bisa ke Sungai Nil sono, sukur-sukur dapet Kuda Nil, atau ke Sungai Missispi cari ikan salmon bule. Mungkin ikan-ikan di sono lebih cocok buat ente, ikan nyang makanannya burger ama pizza.

Ma nyang teramat sangat paling penting sekali dari mancing, ente kudu bisa belajar sabar dan ikhlas. Sabar nunggu umpan ente dimakan. Ikhlas kalo ikan nyang udah nyangkut di kail ente lepas.

Kecuali kalo ada pertolongan dari Allah, make pancingan jelek, umpan murahan, di empang pinggir sawah mungkin aja ente dapet ikan Arwana. Itu kalo ada pertolongan Allah dan biasanye Allah ngasi sesuatu kepada kite itu sesuai dengan usaha kite. Jadi jangan gitu ngarep tanpa pake usaha!

Ni pelajaran terakhir mancing buat ente, perempuan itu mirip ama ikan. Semoga ente enteng jodoh dah. Insyaalloh.

Comments»

1. tata - January 8, 2009

kalo gw ky ikan…trusss…masak gw mau nunggu ada yg ngelempar umpan??? hiks…

ya kalo mau ikut mancing ya nggak apa-apa, tapi jarang ada ikan cowok

2. sangprabo - January 8, 2009

Nape kagak bikin buku aje Bang? Tulisan Abang bagus noh… Bise dapet pulitjer..

Ngomong2 Bang, tuh Bapak anaknye ade nyang cakep kagak?

nunggu ade nyang mo nerbitin, pulitjernye kagak penting, nyang penting duit hadiahnye. kagak nanya masalah anaknye, soale ane belum punya pancingan

3. a a n - September 5, 2010

oks banget dah
cara mancingnye mesti fokussss…..


Leave a Reply

